2008. december 11., csütörtök

BPO 2008

Budapest Poker Open - 2008

A kezdete

A Gowest promóción keresztül sikerült bejutnom ide, hogy próbára tehessem itt tudásomat és tisztelegjek egy hosszú menettel a póker elött. A Gowestről annyit kell tudni, hogy ez volt a 3. ilyen promóciója, amikben pl. WSOP jegyeket és most BPO jegyeket lehetett nyerni ha interneten elég pontot gyűjtöttél (vagy ha tetszik raket termeltél), és ennek arányaiban kaptál az élő Gowest selejtezőn(szateliten) annyi zsetont az induláskor amennyit éppen a neten varázsoltál magadnak.
Nos én sajnos nem tudtam sokat foglalkozni a rake gyűjtéssel, mert amint vége lett az II.Gowest promónak kicsit betilteltem és eltűnt a bankrollom(pókertőke), így a III.Gowesten csak épphogy a minimális zsetonnal tudtam indulni,hogy bejussak BPO-ra. Sikerült ugyan, bár úgy mentem oda,hogy esélyem sincs max. egy jót beszélgetek emberekkel.
Másoknak 100.000 zsetonja volt nekem meg 4500, szóval elég hátrányból kellett indulnom.
Egy idő után all in/fold játékra lettem késztetve, aminek köszönhetően sok sok vakot gyűjtöttem be, kicsit kiszámíthatatlan is volt amit csináltam mert még kb. 17K-s stackel is tologattam, két dolog miatt: mivel már mindenkinek a töke kivolt ezzel,hogy minden 2.ik körben betoltam ezért már alig várták, hogy le calloljanak és mivel oltári jó lapfosásom is volt bátran mertem feláldozni egy-egy meg nem adott QQ-t. Így sikerült dupláznom 2-3szor is a prémium lapokkal mert páran hamar megunták és kifizettek. Na ekkor kezdtem komolyan venni az egész versenyt, így már kb 66K-s stackel volt valami esélyem kiülni az ITM-et kicsit óvatosabb befeszültebb játékkal. Hogy úgy mondjam mindent dobtam, mert ekkor lehettünk kb 18-20an és innen még asszem minimum 2-3 óra volt míg 10en lettünk. Mindenki agyon feszülte a versenynek ezen szakaszát így D,CO,Hijack,SB poziból mindig tudtam vakot lopni, így szinten tudtam tartani magam és sikerült bejutnom. Ennek nagyon örültem mert ez volt az első ilyen lehetőségem,hogy egy nagy versenyen bizonyítsak. Aznap este átkocsikáztunk Tropicana-ba és befizettek minket. A buyin: 300000+25000Ft volt, szóval nem hiszem, hogy kiperkáltam volna még aznap este 1 órakor.
Ezúton köszönöm a Gowestnek!:)

A verseny 1/B nap-ja

Csütörtöki napot választottam a péntek helyett, hogy mások is tudjanak indulni a versenyen mert a foglalt Gowestes helyeket nem lehetett egy napra zsúfolni, így pl lett volna aki csak pénteken ér rá de ha nem jut neki hely akor nem tud indulni mert pl péntekre asszem csak 4hely volt foglalva.

Oda értem kb. du. 1re mert mondták, hogy lesz egy szupi interjú a pokertv-től, amin olyan kreténül viselkedem, hogy be se linkelem:)
Megkaptuk a kis nyakbaakaszthatót, sapkát, fhm magazint és 2kor is elkezdődött a verseny.
Nem emlékszem már túl jól de megpróbálok pár partit feleveníteni.
10.000 (10K) zsetont kaptunk induláskor, amit sikerült levinnem 9,5K-ra, 25/50es vakoknál.
Ultra feszesen játszottam, ha van ilyen kifejezés, és próbáltam minimalizálni a veszteségeket s a kockázatos partikat.
Aztán azt vettem észre,hogy flop közömbös c-betekkel 11K fölött vagyok. Az asztalomnál ült pár ismertebb arc is, köztük pl. Vitézy Péter is, akinek a játékától valamiért nem tartottam mert a feszes(tight) imidzse megnyugtatott, ahogyan őt az ipodjából szóló mantrák. Véleményem szerint kiszámítható volt, hogy mikor mennyit fog emelni.
Ekkor volt egy parti , AQs figyelt a kezemben. Középről emeltem 3szoros nagyvakot(BB) erre ő vissza miniraiselt, amit calloltam csak. Flopra nut flush-öm lett, amibe belehívtam kevesebb,mint 3/4potot, erre ő olyan sokat hívott vissza,hogy már bőven potcommited volt, hogy megadja az allinem, amit azonnal betoltam minden színészkedés nélkűl. Erre dob. Mindegy így is majdnem dupláztam.
Megkérdezi ,hogy mennyire volt magas a flössöm, mondom magas volt , erre Vitézy úr megjegyzi, kicsit csipkelődve,hogy mégis milyen az a nut flöss amivel nem csak megadok.Igaz, de valamivel jobb lapra tettem enemyt ,mint a K magas fd és itt már nem láttam értelmét nem betolni. Nem szálltam vitába, mert nyomasztott a preflop callom és amúgyse volt értelme okoskodnom mert nem vagyok torna játékos.
Aztán befeszültem megint és kicsit pihentem a büfében.
Visszajöttem és nézem, hogy KK lapokat kaptam kezdésnek. Hívtam vele UTGből 4BB-t, erre kapok UTG2ből egy reraise allin-t, call. És dupláztam AQo ellen.Szupijó volt.
Még inkább úgy játszhattam , ahogy akartam. Amúgy ez a duplázás Szmutka István(késöbbi FT játékos) ellen volt, és akkori megítélésem szerintem nem tűnt valami jó játékosnak. Sőt meg is jegyeztem emiatt az AQo reraise allin miatt az arcát és ha megláttam késöbb, mondjuk a vacsorán, valmiért egy callingstationfish játék jutott eszembe róla. Volt pár nagyon furcsa megadás dobás, megadás push moveja, amit mindenki (értetlenül) megnézett magának. De hát lehet,hogy ez a kifizetődő játék mert végülis majdnem 3,5milliót nyert késöbb.

Vacsora után volt átültetés egy elég érdekes asztalhoz, itt volt az a csávó, aki végül a következő napon kiejtett. Ő róla: nyakában kilós aranylánc, kövér testalkat( de ez nem lényeges:), változó hangulatok, érdekes beszédmód, kicsit agresszív ha vitás helyzet alakult ki. Mindent megadott, hiába emelt UTG-ből a nagyon feszes imidzsel rendelkező onlinepró 4-5BB-t ő megadta 33al simán és jött végig vele AK flopon riverig mutatásig, hogy mindenki megtudja mivel callolt.Persze a JJ leverte.
Aztán kiejtett Q5off allin/call- al egy szintén feszes kissé már shortstack játékost valami backdoorflushddraw-al.(Q5 vs. QK valami hasonló volt).
Szóval egy callingstation volt, mindenki szerint .
Az asztalnál ekkor kb 35K fölött voltam és megint kaptam egy AA-t. Na gondolom a shortstack most kiesik ha emel. Emelt, csak megadom, flopon megint emelt, itt meg rátoltam megint mikor már bármivel kötelező volt megadnia.Kiesett. 40Kfölött voltam.
Az átlag volt ekkor 23K nagyjából. Szóval kicsit megnyugodtam.

Nos valamiért az asztal nem volt könnyen játszható, nem tudtam kiszámítani,hogy mekkorát kell emelnem pl. ,hogy a callingstationt kiemeljem, de ő mindig jött, bármilyen egyszínűvel és bármilyen figurással. Ha kapott egy erős reraise-t akkor se dobott, csakis az allin késztette erre. Valamiért ez a játékforma kifizetődő volt neki mivel kb 60-70K körüli stacket számoltam meg nála az asztal másik végéből.
Alig vártam,hogy elültessenek. Végre elültettek, Majkáék asztalához ahova szintén csatlakozott velünk a callingstaion úr (így neveztem el).
Itt nagyon gyorsan ment az idő mert a legtöbb fotós és kamera itt volt feltehetőleg a celebrity látvány miatt és mert elég hangos asztal volt.
Már csak egy vakszint volt hátra ebből a napból, mikor felébresztett egy JJ. A vakok asszem 600/1200 voltak, de nem emlékszem már jól és nekem kb 29-30K stackem volt...:S
Na szóval CO-ban ültem JJvel. Előzmények: callingstation limp, majka és mp1 limpeltek.
Én ekkor meghallottam, a BB pozícióban ülőtől, akit nagyon feszesnek tartottam még más asztalnál is, hogy "végre", és szólt a haverjának, hogy most betolja. Itt nem tudtam jól dönteni és csak limpelni mertem, (amit megjegyzek, máskor nem csinálok CO-ban JJvel..lol), szóval, amint limpeltem, a mögöttem ülő haverja bedobta és BB betolta amire elég erősen számítottam.
Többek között nem akartam kezdeményezni egy coinflip szitut mert nagyon féltettem a stackemet, ugyanis ekkor az átlag 34Kvolt nekem pedig 30K zsetonom volt. És féltem a callingstation szerencsefaktorától mert neki kb 60Kstackje volt és szeretett megadni shortstack allineket, megjegyzem nekem kellett volna betolnom az all int így utólag és akkor ők már nem is gondolkodnak ha megadja a BB.
Na szóval BB allin(majdnem 20K-val), körfold, bár azért gondolkodott egy darabig a callingstation de dobott, na és én jöttem.
Én meg bedobtam inkább bakker.
Azért mert ha elvesztem a partit akkor kb 10-12K zsetonom marad, és még akkor hátra van egy vakszint a mai napból. És kicsit ideges lettem volna ha bebukom a jó kis helyzetem egy elcseszett pf játék és egy megadás miatt. Ha bedobom akkor nem vesztem el a zsetonom és mintha mi se történt volna megy tovább a játék, ha bebukom akkor shortstack leszek és a push/fold nem olyan jó dolog mert kicsit lapfüggő/pozíció függő nálam, de ha megnyerem akkor átlag fölött leszek bőven, szóval inkább be kellett volna vállalnom, hiába tettem a srácot: AK,AQ,AT,KQ,KT,99,TT,QQ,KK,AA és más lapokra, valószínűleg megis nyertem volna, de nem tudhattam pontosan,hogy KJs van nála:S basszus de béna vagyok.
Elismerem,hogy hiba volt de legalább tovább jutottam a II. napra és nem álltam szarul annyira a 28K zseton mennyiséggel.
(Azért nagyon keményen hangzik, hogy CO JJ limp...úristen de rossz...elolvastam erről a partiról egy másik közvetítést, szerencsére nem közölték a nevem alatt.)

Ettől eltekinteve szerintem egész tűrhető volt a játékom és megvoltam elégedve a teljesítményemmel maximálisan, amit aznap produkáltam.
Készült egy interjú is velem ennek örömére:
http://www.pokertv.hu/index.php?option=com_hwdvideoshare&task=viewvideo&Itemid=0&video_id=74

BPO II. nap

Egy hosszú versenyen mindenki szokott hibázni. (Szerintem).Nos ezeket vagy nem látjuk mert zárt kártyák mögött is hibázhatunk/nak, vagy pedig látjuk, hogy miután hibázott lemákolt valakit.
Én momentán mindkettőből kivettem a részem és ezekből megpróbálok tanulni. Van, aki azt állítja ,hogy nem szokott hibázni és a hibáiból sem hajlandó tanulni, mert van olyan ember is a pókerben, akinek az egója nem ismeri be,hogy hibázott.

NA!
A második napon egy asztalnál ülhettem a 22-26Kval rendelkező WPT győztes Markovits Ádámmal. Ő minden alkalmat megragadott,hogy emeljen és vakot gyűjtsön éppen ezért én nem tudtam ezt jól kezelni és nem volt alkalmam egyzser sem vakot lopni.(talán kétszer).
A 3. vakszint vége fele már 20K zsetonra fogytam a vakok miatt és laphalott voltam teljesen.
66-om volt BB-ben, UTG allin KK-val, én már nem láttam értelmét nem megadni, riverre leesett a 6os. Dupláztam ezzel a Deus Ex Machina move-al.
Ezután vacsi szünet volt.


A KIESÉS

Na ez egy elég kusza és érdekes szitu volt.
Leírom először a tényeket.
-UTG raise 6700ig(kb.)
-Körfold
-SB(én) all in
-BB fold
-én, idő előtt dobtam fejjel lefelé a box-on kívűlre(de közben all in voltam)
-UTG lapját felfordítva bedob és követel én zseton.
:D

Nahh, ez szerintem így könnyen érthető.

UTG (volt az a callingstation, akiről már írtam).
Szóval UTG emelt 6700ig(kb.), erre mindenki bedobta a lapjait, én jöttem.
SB(small blind)-ban ültem 63 offs. kártyával, és azon gondolkodtam miért ne lopjam el a mai nap első BB(bigblind)-ját. Csak az volt a célom,hogy a potot megszerezzem és ez nálam egy allinben merült ki, fish módon:))
Nagyon megörültem mikor láttam,hogy BB bedobta, ekkor azt hittem, hogy csak mi ketten vagyunk partiban és én is bedobtam fejjel lefelé mikor az osztó az all in-es zsetonjaim felé nyúlt, erre hihettem azt,hogy vége a partinak.
Na de ekkor jött,az hogy elkezd ordenáré módon üvöltözni velem és az osztóval az UTG fuxos csávó, hogy azonnal adjuk oda neki az allinemet, mert az neki jár mivel én mikor betoltam az összes zsetonomat bedobtam a lapomat idő elött. Miközben elkezdett üvöltözni felfordítva a boxon kívűlre dobta a lapját és így kiabált."Nem kell hívni a teremfőnököt", "Osztóhölgy adja oda a zsetonokat!!" kb hasonló jó dolgokat mondott, és egyből mellette termett a família a többi asztaloktól.
Ekkor jött,hogy floormant hívott az osztó.
A floorman felmérte kurvagyorsan a helyzetet és azt hitte, hogy mivel all int mondtam, akkor miért ne fordítanák fel az én lapomat is ha a QJ (UTG) már felfordította de még nem mondott semmit azon kívül,hogy azonnal adjuk neki az all inemet, amit nem adott meg.(nem volt képbe az osztó és floorman sem)
Na még most se értem,hogy miután a QJ bedobta a lapját felfordítva akkor miért adhatta meg az allinemet úgy ,hogy látta nálam a 63 lapokat. Akkor egyből leszámolta.
35K körüli stacket kellett megadni 54K stack átlagnál mikor neki volt majdnem 50K-ja.
Valószínűleg az én hibám következtében mindenki mást is hibába rángattam, mint Dugovics...:)

Szóval a vicc az egészben, hogy annak ellenére,hogy hibáztam nekem kellett volna győztesen kijönni a partiból, kb úgy 55K stackel átlag fölött ha a floorman jól dönt, de sajnos én sem tudtam gyorsan felmérni a helyzetet, többek között azért is mert tudtam,hogy hibáztam azzal,hogy nem voltam elég körültekintő az asztalnál és nem láttam,hogy 3an vagyunk partiban. (De ez sok óra játék után talán érthető, hogy lankadt a figyelmem)
Ha az ember egy percere nem koncentrálni döntő butaságot csinálhat és az már a kiesést is jelentheti. Direkt figyelmeztetett a barátnőm, hogy ne csináljak butaságot bakker :S ....:D
NA majd jövőre összejön valami maradandó.
De megadtam a módját a kiesésnek, elég érdekes szitu volt így azonnal interjú érdekelt lettem, amit itt megtekinthettek:

http://www.youtube.com/watch?v=roxcmrIyBwA

Ez volt az utolsó interjú, amit aznap adtam, kicsit ittasan és fáradtan, az OPHU-nak.

Itt meg a pokerakademianak:

http://www.pokerakademia.com/elo_kozvetites/budapest_poker_open/foverseny_2_nap_(day2)/kulcsszo:/6/



A versenyről

Nekem a legfontosabb az volt,hogy jól érezzem magam az asztaloknál, beszélgethessek azokkal, akik erre vevők. Találtam is 4 asztalnál, amiknél a 2nap folyamán ültem, olyan embereket, akiknek a póker nem egy napi 8órás onlinegrindban merült ki hanem csak eljöttek, befizettek és szerencsét próbálnak mert most,hogy újra divat lett mindenfelé, kicsit más érzés lehet feleveníteni egy ilyen nagy (kinek az) buy in -ü versenyen a régmúlt nagyfateros, nyári balatoni pókeres délutánokat.
Meglepődtem,hogy az emberek itt úgy beszélnek egymással, mint egy "család" főleg az asztaloknál, tegezik egymást álltalában minden kérdezés nélkül és nem sértődnek meg rajta.
Na szóval a hangulat itt BPO-n nagyon baráti volt, a játék is sokszor, ami abban merült ki, hogy többször is megbszélték játék közben halkan, hogy az opsztó ne hallja, a lapjaikat vagy még flop elött.
Megpróbálok bejutni majd megint a 2009es BPO ra és EPT -re mert egy hatalmas élmény.

Tropi

A hely maga, én szerintem kicsi. Vagy nem vettem észre, hogy van egy titkos folyosó valami másik terembe vagy tényleg ilyen szűkös.
A pálmafa erdők és a trópusi jelleg viszont elég megkapó, de egy idő után az embernek a szeme se rebben ezeken. Vannak pénznyelő automaták, roulette gépek, blackjack, poker asztalok meg még pár olyan dolog, amiről nem tudom,hogy mi az de én ezeken semmit nem eszem.
Amikor bejöttünk, hogy regisztráljunk a BPO-ra hamar megéreztem,hogy milyen lekezelően és türelmetlenül beszéltek velünk a kasszánál, mondjuk már 1óra volt de akkor sem elfogadható, hogy egy ügyféllel ilyen hangnembe beszéljenek, aki oda jön a pénzét elverni a ház javára. Én éreztem magam kínosan kb.
A szervezésükkel kapcsolatban nekem nem volt problémám, bár láttam olyat,hogy valaki úgy jutott tovább a II. napra , hogy ott kellett újraregisztrálina az I. nap végén mert nem volt rajta a regisztrációs lapon.
Volt két olyan osztó, akiket megjegyeztem magamnak, hogy hozzájuk biztosan nem ülök le cashgamezni, a körönkénti problémák miatt, de összességében ez sem volt vészes, főleg mikor 600/1200as vakoknál +ante, beraktam a kisvakot (egy 1000 chip formájában, hogy majd felváltja) és erre visszaadta a SB 1000-met és mellé kaptam 1BB-t + az antékat, inkább nem szóltam mert ekkor volt kb 20Kstackem és jól pont jól jött ez +2,4K.
Az kiszolgálás is pöpec volt, szóval összességében minden oké volt.

Aki teheti induljon el egyszer egy ilyen versenyen mert cool, és sok pénzt is lehet mellesleg nyerni:)

csáó
GL!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

És még azt mondják, hogy a nagy történetek érvényüket vesztették...
Amennyit értettem belőle, az érdekes volt. Biztos csak azért csináltad, h ne kelljen az 5%-okat lepasszolni.

Meg ha még a blogodról nem lettél volna híres, ha a youtube-on fenn vagy, az már tuti.

(sok helyre kellene szmájlit raknom, csak akkor már nagyon idétlenül nézne ki)

kockablúz írta...

köszönöm a hozzászólást:)
hát híres nem vagyok, ahhoz meg kell nyerni egy ilyen versenyt,de aztán hamar elfelejtik úgyis az ember nevét vagy valami valami nagyot kell alkotni, pl. Bibliát:)